Memòria antifeixista

memòria antifeixista

Feixisme, feixista, feixistes!

Tot sovint escoltem com s’etiqueta a persones o col·lectius d’aquesta manera, però, és correcte que se’ls anomeni així? El temps que vivim és un temps d’immediatesa, de poca reflexió, de desqualificar les idees contràries a les nostres de la manera més virulenta possible. Estàs amb nosaltres o contra nosaltres!

Ara bé, estem segurs de que hem d’emprar aquests qualificatius d’una manera tan gratuïta?

Qui no coneix la seva història, està condemnat a repetir els seus mateixos errors. No hem d’anar tant lluny en el temps ni en la geografia per conèixer els efectes devastadors del feixisme envers la societat. Violència, criminalització d’idees, anul·lació de llibertats individuals i col·lectives, racisme, xenofòbia, guerra...

Un cop d’estat de caire feixista va provocar una guerra a l’estat espanyol, amb la conseqüència de 40 anys de dictadura i repressió política i social. El feixisme i la seva versió a Alemanya, va conduir Europa i el món sencer a la Segona Guerra Mundial, amb el resultat de 60 milions de persones mortes. Tot i així, per sort, el feixisme va ser derrotat.

És per això que la CUP de Cànoves volem fer memòria antifeixista, per saber d’on venim i per identificar realment que és el feixisme.

Tal i com va dir Gramsci: "Instruïu-vos, perquè necessitarem tota la nostra intel·ligència. Emocioneu-vos, perquè necessitarem tot el nostre entusiasme. I organitzeu-vos, perquè necessitarem tota la nostra força"